Frézování drážek v Hardoxu 450

Plechy z materiálu Hardox se uplatňují při výrobě koreb nákladních automobilů a dalších aplikací, u kterých je kladen důraz na vysokou odolnost, tvrdost a houževnatost.

 
Hardox 450: vysoce otěruvzdorný plech
 
  • snadná svařitelnost
  • tvrdost Brinell HB od 370 do 640
  • vysoká houževnatost
  • použití jako otěruvzdorný i konstrukční plech
  • mez kluzu Re=1200 Mpa
  • mez pevnosti Rm=1400 Mpa
  • tažnost A5 = 10%

 

 

 

Inovace u zákazníka

Dosavadní způsob frézování drážky (šířka 12mm a hloubka 10mm) spočíval v odebírání materiálu frézou d.12 po vrstvách tlouštky 1mm. Tato strategie je méně náročná na výkon a tuhost vřetene, ale rychle opotřebovává roh frézy. Výkon frézování je nízký - fréza sice zabírá jen malou hloubku, ale přesto nemůže jet velkým posuvem, protože je rohová a zabírá plnou šíří, takže nelze zvýšit posuv nad hodnotu běžnou pro drážkování. Lépe by fungovala rychloposuvová fréza s rohovým radiusem.


UniCut 2D_JET se svým robustním jádrem dovoluje frézovat plnou hloubku drážky 12mm na jeden průchod. Proti stávajícímu způsobu frézování je v řezu nejen roh frézy, ale celý břit do plné hloubky. Opotřebení se rozkládá na větší délku břitu, fréza je lépe využitá. Minutový úběr je zde 12x větší!!!


Na videu je dobře vidět dokonalý odvod třísek - UniCut 2D_JET odhazuje třísky do bezpečné vzdálenosti, bez ohledu na nedostatečný ofuk (ten byl pouze vnější, ne středem vřetene). Je to další doklad o zdařilé geometrii UniCut, která zvyšuje spolehlivost procesu frézování.

 

Řezné podmínky:
 

Vc=40m/min
n=1273/min
fz=0,03mm
z=4
ap=10mm
ae=12mm
vnější ofuk vzduchem

                                                                                            

 

 

video:

 

 zPĚT NA VÝPIS ČLÁNKŮ O FRÉZOVÁNÍ